jutenjulnaaroeganda.reismee.nl

4e dag in Oeganda

Jioni nzuri (goede avond),

Vanmorgen zijn wij wakker geworden zonder wekker te zetten. Wij werden dan ook lekker uitgerust wakker om 9.00 uur.

We besloten om vandaag een relaxdagje te houden om alle indrukken van afgelopen dagen een plekje te geven... We hebben dan ook ongeveer niks gedaan.

Net nadat wij ons klaargemaakt hadden, hoorden en zagen wij de bomen weer hard heen en weer gaan. En daar zat vlak voor ons slaapkamerraam aap nummer 1... En voordat wij het wederom wisten, zat er weer een aap of 30 in de tuin bij ons... Ze durven steeds dichterbij te komen. We hebben hier weer ruim een uur van kunnen genieten! Héérlijk om naar te kijken!

Na het ontbijten in het zonnetje hebben wij een wasje aangezet en zijn wij wat boodschapjes gaan doen bij het vrouwtje met haar kioskje/hutje net buiten het project.

Daarna zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten op ons terras en daar hebben wij de hele middag lekker gezeten.

Opeens kwamen er 2 schoonmaaksters die ons huisje wilden "schoonmaken" en vroegen of wij dat ok vonden, natuurlijk mag dat! We hadden vanmorgen wel ons huisje al geveegd...

Toen wij net, in het zonnetje, een beginnetje wilden maken aan ons fotoalbum, stonden er ineens 3 meiden (15 jaar) van de secundairy school naast ons. Zonder iets te vragen of te zeggen bleven zij een beetje naast ons staan... Dit was best een beetje ongemakkelijk.

Uiteindelijk heeft Cynthia hen een koekje en een stoel aangeboden en toen kwamen ze wat meer los en hebben wij even gezellig met hen gekletst.

Wij hebben samen met Moses besloten om de safari 1 dagje naar voren te verplaatsen (a.s. zondag i.p.v. maandag), zodat wij nog een doordeweeks dagje langer hebben om te helpen op het project en bij Nafasi.

Morgen wordt dus een safari voorbereidingsdagje, wij hebben er zin in!

Rond half 6 gingen wij koken, pasta met aardappeltjes, pastadaus, paprika, worteltjes en tomaat.

Het eten lekker met een bord op schoot in het zonnetje opgegeten en daarna nog even lekker opgefrist, verdergegaan aan ons fotoalbum en daarna lekker in bed gedoken...

Slaap lekker :-)

Anita

???

Ruud

Hey dames..... onwijs leuk ...... heerlijk om jullie vakantie gevoel zo mee te beleven..... veel plezier op safari en kijk uit voor het trompetgeschal xje