jutenjulnaaroeganda.reismee.nl

2e dag safari

Om 6 uur ging de wekker, want wij moesten en zouden de ferry naar de overkant hebben van 7 uur.

Na een koude douche waren wij gelijk wakker. Moses heeft onze tent ingeklapt.

En om kwart voor 7 vertrokken wij richting de ferry. Eenmaal aan de overkant reden wij naar de andere kant van het park. Daar hebben wij bij de "delta" ontbeten met een yoghurtje op de motorkap van de auto, met uitzicht op de Nijl met de daarbij behorende nijlpaarden...

Daarna kon het echte werk beginnen en nam Moses ons mee voor een gamedrive.

Opeens stonden er een aantal auto's stil langs de weg...

Toen wij dichterbij kwamen, zagen wij 6 leeuwinnen, waarvan 2 welpjes van bijna 1 jaar oud. Moses pikte hier de beste plek (ongeveer 4 meter van hen vandaan) in en we hebben zéker 3 kwartier naar deze machtige beesten gekeken. Zóó mooi!

Daarna hebben wij nog verder door het park gereden en Moses zocht voor een geschikte weg waar Cynthia achter het stuur mocht kruipen... Onderweg hebben wij uiteraard weer veel gezien!

De geschikte weg was gevonden en Cynthia kroop achter het stuur. Ze was net de heuvel op gereden en daar was ineens een grote kudde olifanten met kalfjes op en langs de weg...

Cynthia stopte en wilde gelijk weer wisselen, maar... Moses ging hier niet mee akkoord. Uiteindelijk was er niks aan de hand en zijn wij er zonder kleerscheuren van af gekomen.

Hierna konden wij gelukkig even bijkomen met een goede lunch bij Paraa Lodge (duurste lodge in het park) en waar Kanye West laatst gelogeerd heeft. Hier hadden we wifi, dus konden we ook even het thuisfront bellen via Whatsapp.

Na de lunch hebben wij nog een gamedrive gedaan en zijn wij nog een keer langs de leeuwen gereden, ze waren er nog. Nu lag er een welpje met zijn mama langs de weg te slapen, súper om te zien! Rustgevend ook...

Onderweg weer terug naar de ferry verzamelde zich ineens allemaal donkere wolken en zagen wij in de verte al onweer... Toen we zaten te wachten in de auto op de ferry volgde er een wolkbreuk en wàt voor één... Keiharde regen, bliksem en donder...

Na anderhalf uur werd de regen minder en konden wij toch nog naar de overkant... Maar het onweerde nog wel... Dat was best een beetje spannend...

Gelukkig kwamen wij na 7 minuten toch weer veilig aan de overkant terecht. Toen zijn wij weer naar Red Chili gereden, hebben wij avond gegeten en zijn wij lekker op tijd gaan slapen...

Wat was het een héérlijke dag en wat hebben we weer veel gelachen!