jutenjulnaaroeganda.reismee.nl

4e dag safari

Rond 3 uur 's nachts werden wij wakker van een schuddende auto, de autodeuren sloegen dicht... en wij dachten "what's going on?" Gelukkig zitten er raampjes in de daktent waardoor wij naar buiten kunnen spieken... Wij zagen daar Moses lopen richting de tent van de ranger, die ook lag te slapen... Terwijl Moses richting de tent liep van de ranger zagen wij ook dat het kampvuur niet meer aan was... Moses kroop bij de ranger in de tent en wij deden maar snel onze ogen weer dicht in de hoop dat het snel 6 uur was en dat wij dus uit onze tent mochten, haha!

Gelukkig was de keer dat wij erna onze ogen opendeden inderdaad om 05.50 uur. Wij hoorden Moses en de ranger buiten al rommelen, dus gingen wij ook uit onze tent.

Wij gingen weer plassen op dezelfde plek als gisterenavond. Maaaaar... wij deden daar een ontdekking... Er lag een heel skelet van één of andere antilopensoort om ons heen... Tussen ons in lag de schedel en vlak achter ons lag de rest... Gelukkig hadden wij dit niet gezien in het donker, haha!

Toen hebben we alles opgeruimd en reden wij rond half 7 richting de uitgang van het National Park. Murchison Falls... Je was FANTASTISCH!!!

Nu op naar het volgende avontuur... een villagewalk.

We reden, we reden en we reden nogmaals... De village waar Moses met ons naartoe wilde, leek niet dichterbij te komen. Daarom besloten wij maar om bij een andere village te gaan kijken.

Wàt een bijzonder moment was dat! Toen wij uit de auto stapte, kwam direct de "village bewaker" op ons af en vroeg wat wij kwamen doen. Moses verzekerde hem dat wij goed volk zijn en zo konden wij snoepjes uitdelen aan de kids.

Het snoepjes uitdelen begon rustig... Ze stonden netjes met hun handjes omhoog te wachten op een snoepje. Maar hoe verder wij de village in gingen, hoe heftiger dit werd...

Op een gegeven moment kon Cynthia de zak met snoepjes niet meer vasthouden, omdat de kinderen eraan trokken... Ze liet de zak maar los en alle kinderen doken op de grond...

De kids waren zeker niet onaardig naar ons en naar elkaar, maar gewoon enthousiast...

Wat wij wel bijzonder vonden was dat er een aantal jonge kinderen met een baby op hun rug in een draagdoek liepen...

Verder was de village net het reallife Archeon... met alle hutjes van klei en eigenlijk gewoon het totale plaatje... Bijna niet uit te leggen...

Na ongeveer een halfuurtje vervolgden wij onze weg weer richting Kampala.

Dit was een rit van ongeveer 7 uur naar Jinja. Eigenlijk wilden wij direct doorrijden naar Kampala, maar bij Jinja kregen wij toch wel echt "honger"... Het was dan ook al half 10 en hadden ongeveer niks gegeten.

Na een stop bij Java House konden we beginnen aan de laatste 83km tot Kampala.

Om half 1 kwamen wij weer aan bij ons tijdelijke thuis op het project. We waren erg moe van alle indrukken, dus we zijn snel gaan slapen.

Want morgen komt Moses ons weer halen voor een nieuwe 2 daagse trip. We hebben de smaak te pakken!