jutenjulnaaroeganda.reismee.nl

5e dag safari

Moses had 's morgens een afspraak in Kampala. Hierdoor konden wij even uitslapen en na 4 dagen eindelijk weer even uitgebreid warm douchen en onze haren wassen :-)

Moses kwam rond 12 uur, snel de spullen ingeladen en hup... naar het volgende avontuur... Lake Mburo. Dit was wederom langer rijden dan Moses van te voren had ingecalculeerd...

Na ongeveer 2 uurtjes rijden, passeerde wij De Evenaar. Even eruit om de toerist uit te hangen... En weer snel door richting Lake Mburo.

We kwamen daar pas aan om 17.50 uur en dat terwijl terwijl het om 19.00 uur donker is. Dus we moesten snel op jacht naar de zebra's, want daar staat dit park om bekend en deze hadden ze niet in Murchison Falls.

Net na de ingang stond er gelijk een grote kudde op ons te wachten, wauw! Na een uurtje rondrijden en toen de zon onder was, vervolgenden wij onze weg naar Lake Bunyonyi. Daar kwamen wij wederom laat aan; 12 uur. Moses wilde bij een campside slapen met een fantastische zonsopgang. Echter konden wij deze niet meer vinden in het donker, dus crashte wij op een parkeerplaats van een ander resort. Er was één bijzondere man... Wij voelden ons niet echt op ons gemak... Maar Moses wist ons wederom op ons gemak te stellen en zorgde ervoor dat die man ons met rust liet.

We hadden werkelijk geen enkel idee waar wij nu weer terecht gekomen waren. Het enige wat wij wisten was dat wij heel hoog in de bergen zaten en dat het echt héél erg koud was... ja, zelfs voor ons als Nederlanders, haha!

Moses kroop de auto in om te slapen en wij doken onze daktent in om te gaan slapen.