jutenjulnaaroeganda.reismee.nl

6e dag safari

We konden wat langer blijven liggen, half 8. Wij vlogen de tent uit om te zien waar wij nou eigenlijk waren. Wàt een mooie plek! Uitzicht over Lake Bunyonyi midden in de bergen, prachtig!

Toen wij in de auto keken, had Moses het zichzelf wel erg comfortabel gemaakt. Hij lag als een koning te slapen, onder een dik dekbed, achter in de auto. Toen hij ons van buiten hoorde giechelen, werd hij wakker. Hij had voor ons al de boiler aangezet in een lodge waar wij konden douchen. De man achter de receptie had Moses de sleutel gegeven, super lief!

Na het douchen gingen wij ontbijten, lekker scrumbled eggs op een toast. Vanaf het terras hadden wij al een prachtig uitzicht over het meer.

Na het ontbijt pakten wij alles weer in en gingen wij een lodge verder om te kanoën. Dit was eigenlijk ook de lodge waar Moses wilde slapen afgelopen nacht, maar toen konden wij het niet meer vinden in het donker...

We liepen richting het meer en zagen de uitgeholde boomstammen, a.k.a. kano's of op z'n Afrikaans makoro, al liggen.

We moesten betalen maar wij gaven per ongeluk 300.000 shilling i.p.v. 150.000 shilling. Gelukkig was die jongen eerlijk en gaf hij ons netjes het teveel betaalde geld terug.

Nu was het tijd om de kano's in te duiken. Jut en Jul samen in een kano, Moses in een eigen kano en onze gids Robin ook in een eigen kano.

Daar gingen we... De eerste minuten bleven wij maar rondjes draaien, we bakten er niks van... Moses was blij dat hij zijn eigen kano had en Robin bleef heel geduldig om ons het kanoën proberen bij te brengen.

Na ongeveer 20 minuten hadden wij het door en vlogen wij als een kieviet over het water. We lieten iedereen achter ons, zelfs Robin! Moses bleef ver achter ons en keek erg verbaasd hoe goed wij konden kanoën samen...

Na ongeveer 2 uur op het meer te zijn geweest, wat echt PRACHTIG was, waren wij weer terug bij de lodge.

Het was maar goed dat wij het bord met informatie over het meer pas na het kanoën zagen... Het meer bleek 1981,2 m diep te zijn op de bodem bleek ijs te liggen...

Even lunchen en weer de auto in...

Wat wederom een reis leek te zijn van ongeveer 5 uur, bleek een reis te zijn van 7.5 uur.

Terug in Kampala gegeten bij Javas, mmm. We waren allemaal erg moe, dus na het eten snel naar ons bedje toe...

Dit was nu toch echt de laatste dag van onze FANTASTISCHE safari. Wat hebben we genoten, veel gelachen en vooral ook veel gereden (lees 2000km)!! Eentje om nooit meer te vergeten...